Shorts - en stor konkurrent till Cityshortsen

Shorts Många verkar ha införskaffat sig ett par cityshorts till våren, men en stor konkurrent är de kortare shortsen. Jag tycker båda är supersnygga, fast vid olika tillfällen. Här kommer i alla fall lite bilder från de stora modehusens visningar... och det var mycket korta shorts!

Korta shorts... á la Fendi, ljust beiga från Chloé, korta svarta från Ralph Lauren, vita från J.Mendel och Carolina Herrera, shorts i klassisk stil från Bottega Veneta och baggy shorts från Zac Posen.

Både de kortare shortsen och cityshortsen finns självklart i budgetversioner, här är korta shorts från Haléns för 129 kr, kritstrecksrandiga cityshorts för 299 kr också Haléns. Hos H&M finns dessa korta linneshortsen för 179 kr samt de klassiska cityshortsen för 198 kr. Hos LaRedoute finns dessa shortsen för 98 kr!

Kort eller långt? Vad tycker du?

Kommentarer
Postat av: natha

jag gillar både och ;) men om shortsen är korta tycker jag att det är snyggast om de är lite större, om ni vet va jag menar .. lite sådär puffiga. :)

2006-01-10 @ 18:53:23
Postat av: Moa

jag gillar korta bäst. :) jag undrar om du kanske ha några tips på veulor shorts, typ juicy mysbyxor fast i shorts?

2006-01-10 @ 18:58:46
Postat av: Amanda

Natha: Japp, vet vad du menar, de är ganska snyggt faktiskt! Zac Posen har ett par som är lite så i modellen!
/Amanda

Postat av: Amanda

Moa: Har faktiskt inte hunnit kolla upp det, men vet att Haléns har en kort "mys-modell" på shorts. Spana in denna länken: http://www.halens.se/ProductPage.aspx?mid=119&pid=014649
Tror dessutom att H&M kommer att få in nåt liknande, kanske till och med i Velour! =)
/Amanda

2006-01-10 @ 19:06:51
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Paulina

Jag tycker långa shorts passar bäst nu när det är kallt (jävligt kallt) men sedan till våren, sommarn är det superfint med kortare. Jag ska införskaffa mig ett par :) jag har använt mina cityshorts väldigt mycket under hösten och vinter, så snyggt! Jag köpte mina i oktober så jag har gått in dom riktigt ordentligt nu, har fortfarande inte sett så många med shorts.
C&C california (?) har ett par "mysshorts", tänkte se om jag kunde få ett par sådanna jag med. Finns på shopbop.com

2006-01-10 @ 19:18:28
URL: http://superficials.blogg.se
Postat av: Moa

jo, bwt amanda. skulle du inte skriva ett inlägg som så många andra bloggare vad dig sminkväska innerhållers? skulle vara mycket kul!

2006-01-10 @ 19:44:02
Postat av: Sara

Jag tycker faktiskt att de korta är snyggare!
funkar med ett par svarta strumpyxor under i vår och utan i sommar till brunbrända ben!!

2006-01-11 @ 09:41:14
Postat av: Anonym

Känns som att korta är snyggare om man som jag har korta ben.. Har sett ett par från La Redoute med skärp man knyter som verkar vara i rätt längd. Eller I wish iaf.. Ciao

2006-01-11 @ 11:09:17
Postat av: Stina

Tips! Vill du byta eller skaffa dig ett jobb? I sånt fall rekommenderar jag att du lägger in din CV-annons helt GRATIS på Sveriges enda annonsmarknad för CV´n http://www.personalguiden.se.
Detta underlättar för arbetsgivaren att hitta just DIG!

2006-01-11 @ 11:16:53
Postat av: Denise Rudberg

Hej Amanda!
I måndags hittade jag din blogg via Hans Shimodas... Är djupt imponerad!!!
Du skriver om mode på ett oerhört seriöst och stilfullt sätt. Nu måste du ta och sätta dig ner och skriva en bok. Jag lovar att hjälpa dig på vägen. Marsch fram till datorn nu!!
Massor med varma hälsningar Denise Rudberg som även är väldigt tacksam över boktipsen.
Jag går att nå på [email protected]

2006-01-11 @ 12:05:05
Postat av: Amanda

Oj, skriva en bok! Det har länge vart min dröm.. och får se om den kanske kan bli sann nu då! =)

Tack för alla kommentarer, så kul att se att folk läser det jag skriver!!

/Amanda

2006-01-11 @ 14:28:14
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Jennifer

Dom sista vita shortsen gillade jag .

2006-06-14 @ 01:01:12
URL: http://jenniferelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sveinmoa

I enjoyed my visit. Greetings from Germany

2010-04-21 @ 11:39:44
URL: http://sveinmoa.3steps.com
Postat av: Maja

Jag gillar nog korta bäst

2010-04-21 @ 12:31:59
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback