Missnöjd med shoppingen

Fick äntligen mitt paket med kläder från La Redoute, men det blev en stor besvikelse! Den beiga vårjackan såg inte alls ut som på bilden, men ska nog behålla den trots allt. Mysdressen och skorna var inte heller som jag tänkt mig så de åker definitivt tillbaka. Tycker att det är så trist när kläder inte är som på bilden, eller så som man förväntar sig. Nu väntar jag på cityshortsen från H&M och hoppas att de är bra. De som jag tycker är bra när det gäller internethandel och postorder är Accessora och Haléns, funkar alltid bra och smidigt och der ser ut som på bilderna!

Någon mer som blivit besviken eller missnöjd med något? Kanske kan göra en lista och tipsa/varna andra för vad man kan beställa och vilka som brukar krångla! Hur tycker du att H&M, La Redoute, Haléns, Asos, Nelly, Net-a-porter, Accessora, Blush mfl. funkar? Skriv en kommentar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser att du beställde samma jacka som jag, har inte fått hrm den ännu, men blir ju givetvis nyfiken på hur den ser ut i verkligheten.
H&m brukar funka bra tills min senaste beställning då jag fick felförpackade plagg i olika sorlekar och färger, får en relativt bra bild av hur plaggen ser ut. La Redoute brukar krångla desto mer är så svårt att veta hur ett plagg ser ut i verkligheten p.g.a bilder med lustiga vinklar, inga bilder på hur de olika färgerna ser ut and so on.

Bra blogg btw!

2006-02-01 @ 19:01:37
Postat av: Moa

Hm, återkommer snart. Ska snart göra en bestälning från diverse hemsidor (laredoute, asos och kanske haléns.. och så blir det nog en del som jag kommer få i födelsedagspresten från accessora). h&m brukar alltid funka bra och dom har jag redan beställt ifrån :)

Postat av: Weronica

Tack för en kul blogg! Jag är ivrig nätshoppare och för det mesta tycker jag att det fungerar utmärkt!

Net-A-Porter: Snabb leverans i mycket lyxigt paket. Den ultimata lyxen gällande nätshopping!

Shopaholic: Utmärkt, personlig service vid byte och snabba leveranser. Rekommenderas varmt!

Accessora: Bra personlig service och kompensation vid försenad leverans. Bara positivt!

Blush: Snabb leverans!

Strawberrynet: Snabb leverans, billiga priser och återbetalning av tullavgifter. Smidigt, men jag fick vänta lite på min tullåterbetalning.

Tjallamalla: Snabb leverans - inga problem!

2006-02-01 @ 20:12:02
Postat av: Amanda

Kanon, bra med en lista med lite tips och råd. Det är alltid lika svårt när man ska beställa från någon ny och veta om de funkar bra och smindigt eller inte. Fortsätt med tipsen! =)

2006-02-02 @ 09:58:36
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Stina

Jag har beställt från laredoute några gånger, men nu har jag slutat med det. Orsak? Kläderna ser aldrig ut som på bilden. En klänning som ser exklusiv o vacker ut kommer hem felsydd och ser riktigt billig ut. Och storlekarna är superkonstiga.

H&M gillar jag, det enda som är tråkigt är att det ofta är långsam leverans. Men kläderna är sällan till besvikelse.
Jag har beställt från ellos en gång, två par skor, ett par har kommit o ett par andra är påväg. Det första paret var fint, men det saknade mycket rent funktionellt, tofflan åkte av foten när man gick. Hoppas på det andra paret.
Mamma beställde skor o väska från asos, innan brand och restrektioner på shipping, vilka jag är riktigt nöjd med. Ballerinorna satt perfekt och såg precis ut som på bilden, likaså guldväskan.

2006-02-12 @ 09:46:13
URL: http://girle.blogg.se
Postat av: Moa

Mitt paket från laredoute kom idag, hade beställt ett par gråa capribyxor och en svart tröja.. Såg faktiskt ut som på bilden och jag är nöjd! :)

2006-02-14 @ 20:25:38
URL: http://missmoa.blogg.se
Postat av: Malin :)

Köpte lite saker från h&m, och dom kommer fram relativt snabbt tycker jag :) Kläderna satt bra, men guldkedjan jag köpte hade gått sönder under transporten. Iof är är väl inte h&m känt för bästa kvalitet, men lite besviken :/

2006-04-18 @ 14:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback