Sommarmodet 2006

Sommar 2006

Alla visningarna inför sommaren 2006 har vart och här kommer en sammanfattning om sommarmodet 2006!

Generellt för alla designers var att det var väldigt mycket vitt, det var nog den största trenden, även knälånga kjolar och pennkjolar, feminint med mycket spetsar och fina detaljer. Pasteller i gult, grönt och rosa, en del mönster. Det är dessutom slimmat vs. oversize beroende på vad man gillar!

Chloé tror på trenden med vitt och nästan hela kollektionen var gjort i denna färg! Anna Sui hade måna vackra feminina blommiga klänningar, bland annat denna i siden, och denna gröna fina.
Bottega Venta hade en klassisk kollektion med stilrena plagg i naturfärger, skärp och höga midjor.
Diane von Furstenberg gör ju otroligt snygga klänningar, hon satsade på svart-vitt (en av kommande stora trender tror jag!) och även hon tror på grönt här med svagt mönster.
DKNY's kollektion gick nästan enbart i svart och vitt, det var en hel del korta kavajer och knälånga kjolar som denna kreation.
Annars så färgstarka D&G sparade på färgen och hade en väldigt vit kollektion, även dem tror på pennkjolar samt vit och gult i en sommrig kombination.
Matthew  Williamsons kollektion var också väldigt stilren, med svarta knälånga raka byxor kombinerat med slinkiga sidenklänningar á la Tyra Banks!
Stella McCartney får sammanfatta denna rapport.. hennes kollektion bestod också nästan enbart av.. just det... vita plagg!

Kommentarer
Postat av: Inez

Jag´skulle bli vädligt tacksam om ni kunde lägga in text och bild på sommarmodet 2006?
Jag ska hålla ett föredrag om sommarmodet 2006 med en kompis, och jag behöver all fakta jag kan få om modet i sommar. till exempel vad man ska ha på sig osv...
Tack på förhand / Inez

2006-05-15 @ 15:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback