Wrapklänning hett även 2006

 Ett av mina favoritplagg är wrap-klänningen som varit het under 2005, och till min stora glädje (och kanske även många andras) ser det ut som att den kommer att funka även 2006! Personligen tycker jag att en klassisk svart wrap aldrig egentligen kan gå ur tiden. På senare tid har wrapen dykt upp i flera butiker, Gina Tricot har en riktigt snygg enkel modell för 199 kr, liksom H&M för 249 kr.

Wrapklänningarnas Rolls-Royce är ju dock utan tvekan Diane von Furstenberg. Otroligt snygga, lyxiga och klassiska. Men att köpa en klänning för 3000-4000 kr är lite väl mycket. En som dock hakat på trenden med wraps är Sofi Fahrman, här i en från DvF. Klänningarna finns på Skindeep på Humlegårdsgatan i Stockholm för de som är sugna på att köpa (eller bara spana in) en.

Ett annat märke som gör otroligt snygga wrap-klänningar är Brasilianska märket Issa, som designas av Daniella Issa Helayel. Inte lika klassiskt men dock trendigt, år 2005 skapades 6500 klänningar! En Issa kostar också runt 2500-4000 kr beroende på modell och en som valt Issa är Ebba von Sydow, här i en Ribbon print silk Jersey-dress. Här är även författaren Marian Keys i en Issa.

Wrap - hett eller inte? Skriv en kommentar och tyck till!

Kommentarer
Postat av: Maja

Ebba är grym!
Jag gillar också wrapklänningar och tror absolut att de kommer funka även 2006!!

2006-01-03 @ 11:14:46
Postat av: Sara

Hett! Me like!

2006-01-03 @ 12:11:12
Postat av: hotspot

Jag gillar wrapen för den är så grymt smickrande och passar till nästan alla tillfällen!

Postat av: Amanda

Bra att det är fler som gillar wrap-klänningen! I like it too! =)
/Amanda

2006-01-03 @ 15:53:49
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Michaela

Min mamma har den svarta från H&M ^^

2006-07-13 @ 19:49:46
URL: http://borntoshop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback