Miniklänningen - stor till våren

Den korta miniklänningen (som slutar ovanför knät) verkar åter bli populär till våren. Flera stora modehus har satsat på den i sina vår/sommarkollektioner. Här är korta mönstade miniklänningar från Miu Miu's kollektion. Även Chloé tror på trenden med korta klänningar, här en i vitt, en svart och en i spets.
Anna Sui har gjort denna söta lilablommiga miniklänningen samt denna korta spetsklänningen.
Dessa två är Marc Jacobs söta versioner. Detta är nog den allra kortaste, och kommer från Miu miu.

Även stjärnorna har hakat på kort-kort-trenden, här är Lindsay Lohan på en premiär nyligen, i en vit miniklänning. På denna bilden syns (supersmala) Nicole Richie i en kort klänning och här är Jessica Simpson i en.



Miniklänning
Miniklänningar från Miu Miu & Chloé




Kommentarer
Postat av: Moa

åh.. varför har man inte råd med en anna sui? måste ha den lila!

2006-01-10 @ 18:02:38
Postat av: Amanda

Ja, ellerhur är den lila fin? Det är min favorit också! =)
/Amanda

Postat av: elina

Jag älskar att läsa om sådant. Jag gillade den vite och den blåe mest men alla var söta. Jag hoppas att jag har en sådan klänning i min gaderob till sommaren.

2006-01-10 @ 18:27:44
URL: http://elina.lindborg.blogg.se
Postat av: Amanda

De finns ju schyssta budgetalternativ på söta korta sommarklänningar! Zara har några och även H&M borde ha eller få in! =)
/Amanda

2006-01-10 @ 18:46:15
URL: http://shopping.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback