Boktips för alla fashionistas!

Devil Tänkte tipsa om mina favoritböcker (när det gäller ytliga och lättlästa böcker) sånna som faktiskt kan vara otroligt sköna att läsa ibland! I alla fall som ombyte till alla universitetsböcker!

Alla dessa romaner handlar på något sätt om intressanta och glassiga liv, modebraschen och massor med shopping!

Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger, kul om modetidningsbranschen i New York
Bergdorf Blondes av Plum Sykes, följ en Park Avenue-prinsessas glamourösa liv i NY
Lycksökare av Lesley Lokko, om det glammiga livet på och utanför en internatskola
Vänninan av Denise Rudberg, tjejbok om glassig shopping och livet i Sthlm
Storlek 37, av Denise Rudberg, om Laura som återvänder till Sverige från USA
O.S.A av Denise Rudberg, rolig bok om det glassiga livet på Östermalm
Prep, av Curtis Sittenfeld, om olikheter och stil på en brittisk internatskola
Statusstress av Alain de Bottom, lyx, rikedom och karriär, är det allt?
Arnes Kiosk av Karin Stensdotter, om en konststuderande från glassiga Djursholm
Wonderboy av Henrik Langeland, om en ung direktör som lever lyxliv under IT-bubblan

Vilken är din favoritbok? Skriv en kommentar och tipsa! =)

Kommentarer
Postat av: elina

Min favorit bok är Molly Moons....
Men jag har en massa olika böcker! Jag är snart tolv år så om du är lite äldre så kanske du inte gillar den.

Elina!

Postat av: Amanda

Har faktiskt inte läst dem, men ska tipsa lillsyrran! =)
/Amanda

2006-01-10 @ 18:15:37
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Helene

Jag ahr haft mycket orligt med Sophie Kinsellas böcker om en shopaholic.

2006-01-10 @ 20:34:24
URL: http://helenes.blogg.se
Postat av: Erika

blonde av joyce carol oates. den handlar om hela marilyn monroes liv. jag älskar den boken.

2006-01-10 @ 22:37:50
Postat av: Sara

Jag skulle vilja läsa Blonde men ångrade mig när jag insåg att boken innehåll nästan 900 sidor!!
:D

2006-01-11 @ 09:39:23
Postat av: sanna

900 sidor känns för lite! det bara flyter fram, det är en fantastisk bok.

2006-01-11 @ 11:28:48
URL: http://sanna.feelthemachine.com
Postat av: Amanda

Blonde av Carol Oates glömde jag tipsa om! Den är väldigt bra och man blir väldigt rörd, lång men definitivt läsvärd! =)

/Amanda

2006-01-11 @ 14:30:49
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: N

Denise Rudbergs böcker är ju bara pinsamma!
Hon kan ingenting om Östermalm, det märks när hon kallar affären för artilleriGATAN2 (artilleri2 antar jag att hon menar?) eller skriver "Cafét, även kallat Operakällaren". CAFE OPERA heter det, borde man ju veta.................

Däremot är the Devil Wears Prada jättebra! =D

Ha det bra! /Natalie

2006-01-11 @ 22:09:46
URL: http://ondochblond.blogg.se
Postat av: Amanda

Hehe.. jag måste erkänna att jag gillar Denise's böcker i alla fall!
Och vad gäller Café Opera tror jag många kallar det för "Cafét" jag är en av dem! =)
/Amanda

2006-01-11 @ 22:35:49
URL: http://shopping.blogg.se
Postat av: Natalie

Jaa, det var det som var grejen, man kallar café opera cafét, men man kallar inte operakällaren för cafét!

2006-01-11 @ 22:51:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback